Miniserija „Černobilj“ (Chenrobyl), u zajedničkoj produkciji američkog kanala HBO i britanske televizije Skaj (Sky), sa budžetom od 250 mikiona dolara, prikazuje niz ključnih događaja koji su doveli do nuklearne havarije aprila 1986. u Černobilju, u Ukrajinskoj sovjetskoj socijalističkoj republici. Njenih pet vizuelno vrhunski odrađenih epizoda zaslužilo joj je neviđen uspeh u brojnim državama, uključujući Francusku. Gledaoci su izbliza mogli da vide eksploziju reaktora broj 4 u noći između 25. i 26. aprila, plavi oreol jonizovanih zraka nad srušenom elektranom, kao i uticaj radijacije na tela vatrogasaca.
Mimo desaturiranih slika koje sa ekrana isijavaju bledim svetlom, tragovi zapadnjačkog imaginarijuma projektovanog na Sovjetski savez relativno su umereni u poprilično verodostojnim scenografiji i kostimima. Scene eksterijera snimane su u Litvaniji u postrojenju ugašene nuklearne centrale istog tipa i u stambenom naselju građenom u istom periodu. Ovaj efekat realizma pojačan je korišćenjem autentičnih arhivskih snimaka (isečci iz televizijskih dnevnika, poruke za evakuaciju grada Pripjata) kao i istinitim anegdotama (metalni ukus u ustima koji izaziva radijacija).
Iako efikasni scenario i sirova snaga prizora nepogrešivo privlače pažnju gledalaca i gledateljki, značajna sloboda u tumačenju činjenica preusmerava je dalje od pitanja koja ova nesreća i dan danas postavlja. Scenarista Krejg Mazin jasno je objasnio svoj izbor: „Tema ’Černobilja’ nije ’atomska energija je opasna’, jer to nije slučaj na Zapadu, gde je ona veoma bezbedna “. Ovakav stav znači da se briše granica između dokumentarca, čiju formu ova serija emulira, i romantičnog špijunskog filma, kom je bliža po sadržini. Pre se radi o adaptaciji romana 1984. Džordža Orvela, nego o istorijskoj rekonstrukciji događaja: robotski likovi, stalni nadzor, veći strah od nadređenih nego od atomske energije... Otvoreno manihejstvo vidi se u kontrastu junaka – naučnika i stotina hiljada likvidatora (naziv za (…)