Američke multinacionalne kompanije često posežu za filantropijom kako bi sakrile nedela koja su ih obogatila. Tako su od maja prošle godine donirale na stotine miliona dolara različitim afroameričkim udruženjima, uključujući Black Lives Matter. Takva velikodušnost prema jednoj aktivističkoj strukturi koja se bori protiv „sistemskog rasizma“ pomalo nalikuje plaćanju polise osiguranja. Biće da se „Epl“, „Cisko“, „Volmart“, „Najki“, „Adidas“, „Fejsbuk“ i „Tviter“, koji bolje nego iko znaju šta to „sistemski“ tačno znači, pribojavaju da bi izazov strukturalnoj nejednakosti u Sjedinjenim Državama ubrzo mogao da se usmeri i na druge notorne probleme pored policijskog nasilja — smeštene bliže njihovim upravnim odborima. Prema toj hipotezi, demonstranti se neće još dugo zadovoljavati „simboličkim“ gestovima klečanja pred Afroamerikancima, obaranja statua, preimenovanja naziva ulica i pokajanja svojih „belih privilegija“. Upravo je to repertoar, po njih bezopasan, na koji bi šefovi multinacionalki da ograniče narodni pokret koji je razbudio američko društvo nakon emitovanja scene smrti crnca koji je izdahnuo pod kolenom belog policajca.
Džejmi Dajmen, predsednik i izvršni direktor banke „Dž. P. Morgan“, koja je uništila bezbroj crnačkih porodica navlačeći ih na hipotekarne kredite koje nikada nisu mogli da otplate, pao je na kolena — pred ogromnim sefom u svojoj banci. Republikanski predsednički kandidat Vilard (Mit) Romni, koji je jednom prilikom procenio da 47 odsto američkog stanovništva čine paraziti, promrmljao je da su „crni životi važni“ prisustvujući jednom antirasističkom skupu. Proizvođač parfema „Este Loder“ obećava da će potrošiti 10 miliona dolara na „promociju rasne i socijalne pravde i veći pristup obrazovanju“. Nema sumnje da su tom cilju već doprineli kada su 2016. godine finansirali kampanju Donalda Trampa.
Pored ovih distrakcija koje prevazilaze žanr parodije kako da nam promakne da su demonstracije protiv „sistemskog rasizma“ usledile svega (…)