Nijedan privlačan sektor mu ne beži. Od 2014, Alibaba je ušao u domen zdravstva, „strateški važan domen za našu grupu sa velikim potencijalom za rast“ kako procenjuje njen izvršni direktor Danijel Jong Džang. Kina trpi zbog ogromnog jaza u ponudi nege između grada i sela, a ima dosta starijih stanovnika. „Zdravstveni sistem je prešao sa uprave stanovništvom sa niskim prihodima, sa visokom stopom mortaliteta i nataliteta koja zahteva uspostavljanje osnovne nege, na stanovništvo koje ima relativno slabu stopu mortaliteta i nataliteta, sa stabilnijim prihodima, a koje zahteva sve efikasniju negu“, analizirala je 2018. godine Karin Milsen, istraživač u francuskom Nacionalnom centru za naučno istraživanje (CNRS) i zdravstveni ekonomista.
Da bi odgovorio na tu potrebu, Džek Ma je pokrenuo AliHealth. Svom skupu vernih klijenata zahvaljujući platformi Taobao, on predlaže prilagođeno komplementarno zdravstveno osiguranje kao i video-konsultacije koje omogućavaju izdavanje lekarskih recepata koji se mogu vratiti i dostaviti u roku od trideset minuta. Ta ponuda usluga koju je u međuvremenu preuzeo njegov rival JD.com, dostupna je na platnoj aplikaciji Alipay. Korisniku je dovoljno da opiše svoje simptome botu (automatskom programu). On ga zatim upućuje na malu selekciju lekova kojom upravlja 39.000 onlajn lekara, uključujući i specijaliste čija plata zavisi od njihovog iskustva, ili se zakazuje termin direktno u bolnici. Dok je na desetine kineskih gradova započinjalo zatvaranje, AliHealth je 29. januara 2020. najavio da je prešao granicu od sto hiljada telekonsultacija dnevno. Njegova tržišna vrednost je porasla 52% za godinu dana.
Kina je država „u kojoj nema seoskih lekara, samo bolnica... a one najbolje opremljene koje pripadaju velikim aglomeracijama, zauzimaju polovinu pregleda, bilo to za prehladu, bilo za tumor“, objašnjava Gzavje Brošar, konsultant za digitalni marketing koji poznaje ponudu zdravstvene nege u zemlji nakon što je dugo radio u Šangaju u službi (…)