„Žena koja zarađuje psujući muškarce.“ Horde internauta ogorčene tom idejom obrušile su se na Intelov nalog na kineskoj društvenoj mreži Weibo, zahtevajući bojkot ovog proizvođača laptopova. A šta je kompanija zgrešila? Angažovala je Jang Li kao svoje novo zaštitno lice. Ovu dvadesetdevetogodišnju komičarku, zvezdu kineske stendap scene, optužuju da je „duboko povredila i ponizila“ svoje muške sunarodnike, te da u svojim nastupima „podstrekava sukob između muškaraca i žena“.
Međutim, u ovoj kratkoj reklami emitovanoj 18. marta 2021, nema ničeg uvredljivog, pa čak ni podrugljivog na račun muškaraca. Jang Li u njoj kaže: „Intel je toliko zahtevan da ume bolje da mi odabere dečka od mene same.“ Pa ipak, suočena sa pritiskom, američka kompanija je tokom dana povukla reklamu i sve promotivne plakate sa likom komičarke.
Nakon ove spektakularno uspešne kolektivne akcije, kreće lov na veštice. Saznavši da šest dana kasnije, Jang Li učestvuje u prodajnoj emisiji posvećenoj tamponima, koja ide uživo na internetu, brojni muški internauti stuštili su se na sajt tokom popodneva, preteći da će „bojkotovati“ veče. Od proizvođača tampona zahtevali su da isključi ovu „feminističku ekstremistkinju“. Žene tad kreću u organizovani odgovor, izražavajući svoju podršku za Jang Li. Uprkos zaraćenosti dvaju tabora, umetnica se pojavila u emisiji kako je i bilo najavljeno. Zahvaljujući prašini koju su digli muški korisnici interneta, emisiju je pratilo 1,6 miliona gledalaca, iako ih inače bude tek nekoliko hiljada...
Kako je ova komičarka uspela da izazove takve reakcije? Poreklom iz paorske porodice iz provincije Hebej, koja se graniči sa Pekingom, Jang Li je diplomirala dizajn i, prema sopstvenim rečima, imala je dva kratka, „dosadna“ radna iskustva. Karijeru komičarke započela je u oktobru 2018, iako je u pitanju jedna pretežno muška profesija. Njeni skečevi nekonvencionalnog duha podsmevaju se ženskim strahovima u pogledu njihovog izgleda, ali se bave i temama koje se smatraju tabuom, poput menstruacije, predrasuda i seksizma sa kojima se žene (…)